Vrelo Senabot kod Ledića

Na visoravni između Bjelašnice i Treskavice podno Hojte (1672 m/nv) u blizini sela Ledići nalazi se nekoliko izdašnih vrela koja predstavljaju svojevrsnu prirodnu rijetkost i krajolik za odmor i rekreaciju koje treba urediti i zaštiti. Pažnju ljubiteljima prirode privlače: vrelo Senabot i Husrevbegova vrela na Husremovcu, vrelo Zbišće u selu Ledići i slapovi na Ledićkom potoku.
Vrelo Senabot nalazi se s lijeve strane ceste oko 700 m prije sela Ledići. Vrelo je smješteno na 885 metara nadmorske visine u uskoj dolini kojom protiče Ledićki potok. Oko vrela su vrbe a nedaleko od njega je borova šuma na platou Husremovac. Voda iz ovog vrela nakon kratkog toka oko dvadesetak metara nizvodno uljeva se u Ledićki potok.
Vrelo je po narodnom predanju dobilo ime po djevojci Seni Bota iz Dejčića koja je često ogledala svoje lijepo lice u bistroj izvorskoj vodi. Mnogi seoski momci i trgovci koji su prolazili ovim krajem bili su zaljubljeni u Senu. Nakon mnogih udvarača i prosaca kažu lijepa Sena se sretno udala za jednog mladog i bogatog trgovca u Sarajevo, a vrelo i dandanas nosi naziv po njenom imenu.

Autor teksta i fotografija: Braco Babić

Selo Ledići (932 m/nv) nalazi se blizu mjesta Trnovo. Okolina Trnova odlikuje se po planinskim predjelima Treskavice (2086 m/nv), Visočice (1967 m/nv), Bjelašnice (2067 m/nv), Igmana (1647 m/nv) i Jahorine (1916 m/nv) sa prosječnom nadmorskom visinom od oko 900 metara. To je područje poznato po prirodnim ljepotama, čistim planinskim zrakom, mnogobrojnim planinama, riječnim izvorima, tokovima, kanjonima i jezerima, kao i izvanrednim terenima za zimske sportove.

Planinski masivi Bjelašnice i Treskavice u okolici čine vododjelnicu između Jadranskog i Crnomorskog sliva. Vrelo Senabot pripada Crnomorskom slivu (Ledićki potok – Bijela rijeka – Željeznica – Bosna – Sava – Dunav).

Fondacija za zaštitu Bjelašnice, Igmana, Treskavice i kanjona Rakitnice (Fondacija ”pro-BITR-a”) u više navrata je uređivala vrelo Senabot. Vrelo je ozidano kamenom, iskrčena šikara, postavljen izletnički mobilijar (stolovi, klupe, ognjišta za roštilj), izgrađena su i dva mostića. Danas je ovo romantično mjesto krajnje zapušteno i uništeno od strane (neodgovornih) izletnika.

Pristup: Do vrela Senabot može se pristupiti iz dva pravca. Prvi pravac pristupa vodi iz Sarajeva cestom za Igman i Bjelašnicu pored kamenoloma u Krupcu. Na raskršću u Gornjoj Grkarici skrenuti lijevo i nastaviti preko Donje Grkarice i Prečkog polja u Dejčiće. Dalje od Dejčića nastaviti do Husremovca gdje je parking za automobile (oko 2 km). Ukupno od Sarajeva do vrela Senabot ovim pravcem je oko 30 km.
Drugi pravac pristupa vodi od raskršća za Pendičiće na magistralnom putu M18 Sarajevo – Foča (1,5 km prije Trnova) sa kojeg treba skrenuti desno i nastaviti preko Brutusa i Dujmovića u selo Lediće. Ukupno od Trnova do vrela Senabot ovim pravcem je oko 12 km.